سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 اعمال عمره - عمره دانشجویی86

اعمال عمره . طواف

سه شنبه 87 خرداد 21 ساعت 2:5 عصر

کسى که براى انجام عمره تمتّع محرم شده و وارد مکّه مى شود، باید به نیّت طواف، هفت مرتبه به دور خانه کعبه که در مسجدالحرام است بگردد.

احکام طواف

1 ـ طواف را باید از مقابل گوشه اى از کعبه که حَجرُالاَْسْوَد (سنگى است بیضى شکل و سیاه رنگ، که در گوشه شرقى دیوار کعبه، با ارتفاع 5/1 متر از سطح مسجد نصب شده است.) در آن است آغاز کند و در همان جا به پایان ببرد.

2 ـ خانه کعبه، در حال طواف باید در طرف چپ طواف کننده باشد، بنابراین اگر در حال حرکت رو به کعبه باشد، یا عقب عقب برود صحیح نیست.

3 ـ انسان باید همانطورى که همه مسلمانان طواف مى کنند  طواف را از مقابل حجرالاسود شروع کند و ادامه دهد و ایستادن مقابل حجرالاسود در هر دور لازم نیست.

4 ـ طواف کننده باید به دور «حِجْرِ اسماعیل» (فضایى است بین کعبه و دیوارى نیم دایره به عرض حدود 10 متر که از زاویه شمالى تا زاویه غربى کعبه امتداد دارد. هرگاه باران بر بام کعبه ببارد، از ناودان رحمت در این فضا مى ریزد، اینجا مدفن حضرت اسماعیل (علیه السلام) و مادرش هاجر و پیامبران بسیارى مى باشد. )هم بگردد، یعنى در هنگام طواف، داخل «حِجر» نرود.

مقام ابراهیم ، حجر اسماعیل ، محدوده استحبابی طواف
مقام ابراهیم ، حجر اسماعیل ، محدوده استحبابی طواف

5 براى مطاف حدى وجود ندارد و تا هر جاى مسجد الحرام که طواف در آن طواف کعبه صدق کند ، طواف مجزى است ، بلى مستحب است که اگر اضطرار و ازدحام نباشد فى ما بین کعبه و مقام ابراهیم انجام دهد .

6 ـ اگر انسان بر اثر بیمارى یا پیرى یا زیادى جمعیّت نتواند در این محدوده طواف کند، طواف در خارج این حدّ اشکال ندارد.

7 ـ طواف کننده باید با طهارت طواف کند یعنى با وضو باشد و غسلى برعهده او نباشد و نیز بدن و لباس وى پاک باشد، همانگونه که نماز مى خواند.


نوشته شده توسط : دانشجو

نظرات ديگران [ نظر]


اعمال عمره

پنج شنبه 87 فروردین 29 ساعت 12:47 صبح

اعمال عمره مفرده به ترتیب عبارت است از :
1- احرام 
2- طواف
3- نماز طواف
4- سعی
5- حلق یا تقصیر
6- طواف 
7- نماز طواف نساء 

عمره مفرده زمان معینی ندارد در تمام سال می توان بجا آورد.
احرام:

اولین عمل از اعمال عمره مفرده احرام است که  در " اَدنی الحل " یا یکی از میقاتها صورت می گیرد  . حدود حرم میقات ها پنج مکان است : مسجد شجره ، جحفه ، ذات عرق ، یلملم و قرن المنازل
زائران ایرانی اکثرا از شهر مدینه به مکه میروند بنابراین میقاتشان مسجد شجره است که در نزدیکی شهر مدینه قرار دارد.


نوشته شده توسط : دانشجو

نظرات ديگران [ نظر]