سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 شهریور 1387 - عمره دانشجویی86

اعمال عمره3 . نماز طواف

سه شنبه 87 شهریور 26 ساعت 4:26 عصر

پس از انجام طواف و قبل از سعى، باید دو رکعت نماز، به نیّت نماز طواف بخواند که مانند نماز صبح است، ولى حمد و سوره را مى تواند بلند یا آهسته بخواند.
برای خواندن نماز طواف کافی است در هر نقطه ای که عرفاً بگویند پشت مقام است گرچه از مقام دور باشدقرار بگیرد و  نماز را بخواند
1 ـ بر تمام افراد بالغ و عاقل واجب است که نمازها را به طور صحیح یاد بگیرند تا تکلیف الهى را درست انجام دهند; بخصوص کسى که قصد عمره یا حج دارد باید نماز خود را تصحیح کند، تا تمامى نمازها که از جمله آنها نماز طواف است، به طور صحیح انجام شود.
2 ـ بنابراحتیاط واجب باید پس ازطواف،نماز طواف را زود بجا آورد به طورى که مردم نگویند بین آنها فاصله شده است.
3 ـ جایز است نماز طواف مستحب را هر جاى مسجدالحرام که بخواهد بجا آورد.


الپشت مقام ابراهیم (جایگاه نماز طواف)
پشت مقام ابراهیم (جایگاه نماز طواف)


نوشته شده توسط : دانشجو

نظرات ديگران [ نظر]


اطلاعیه سفر مشهد - شماره یک

شنبه 87 شهریور 9 ساعت 3:44 عصر

با سلام به همه دوستان و بچه های خوب کاروان
بچه هایی که در گردهمایی  شرکت کردند از سفر مشهد کاروان مطلع شدند.
زمان سفر ان شاالله از سه شنبه 12 آذر تا پنج شنبه 15 آذر 1387 است.
مکان و هزینه سفر هنوز مشخص نشده است و در اطلاعیه های بعدی در همین وبلاگ اعلام میشود.
التماس دعا


نوشته شده توسط : دانشجو

نظرات ديگران [ نظر]


خاطرات بچه ها

چهارشنبه 87 شهریور 6 ساعت 9:23 عصر

با تشکر از خانم پوریگانه که خاطراتشون را برای من فرستادن
قسمت اول خاطرات ایشان را در وبلاک قرار دادم
باز هم ممنونم

به نام حضرت دوست که هر چه داریم و هست از اوست ...
سلام دوستان عزیز و خوبم ...
نمی دونم الان که دارید این سفرنامه رو می خونید ، چند نفرتون تجربه پرواز به آن شهر آسمانی رو داشتید و چند نفرتون امسال اسمتون تو قرعه کشی عمره دانشجویی در اومده و الان دلتون پر کشیده به اونجا و چند نفرتون مثل من آرزوی رفتن به آسمانی ترین آسمان را دارید و دیدن بقیع تنها و گنبد سبز پیامبر (ص) ؟؟؟
دل من هنوز می سوزه و چشمام در این آرزو می گریه ...
براتون دعا می کنم که خود خودش دعوتتون کنه . برام دعا کنید تا قسمتم بشه و به آرزویی که درست 1 ساله تمام وجودم رو گرفته و روزی از یادش بیرون نمیرم ، برسم .
امسال دوست عزیزم ، خواهر مهربونم  زهرا
که سال هاست بهترین و عزیزترین دوستم و البته خواهرمه ، به آرزوش رسید و دل سفیدش رو در آن منزلگه یار سفیدتر کرد . خوشا به حالت زهرای من که دعوت شدی .
من فقط این سعادت رو داشتم که زهرای خوبم ، مخاطب این خاطرات آسمانیش رو من حقیر گنهکار قرار داد و برای من نوشت . غافل از آنکه با نوشتنش مرا دیوانه تر و مجنون تر ساخت .
برام دعا کنید ...**********************************************************سفرنامه ی عمره ی دانشجویی _ تابستان 1386
برای  دوست عزیزم " فاطمه " ... او که در لحظه لحظه ی این سفر یادش همواره در ذهنم جاری بود .
3 شنبه ، 26 تیر 1386 ، مصادف با دوم رجب 1428

 فاطمه ای ! ازت خداحافظی کردم و اومدم بالا تا بریم سمت باند فرودگاه . با هم اتاقی هام رفتیم نشستیم روی صندلی فرودگاه تا بیشتر با هم آشنا بشیم . خدا رو شکر پرواز ما اصلا تأخیر نداشت . بعد از یک ربع جدا شدن از شما ، رفتیم پایین تا سوار اتوبوس بشیم و بریم سمت هواپیما . از پله های هواپیما اومدیم بالا . فاطمه ! تازه دارم حس می کنم کجا می رم ، ولی هنوز اون درک رو ندارم . از پله ها که بالا می رفتیم ، تو این فکر بودم که شنیده بودم : " هر قدمی که سمت حج بر می داری ، ملائکه ی زیادی دورت رو می گیرن . " تو هواپیما از بچه های کاروان جدا هستم . یه مدت که گذشت صدای بلندگو اومد : (( مسافرین محترم ! لطفا وسایلتون رو بردارید و چیزی جا نذارید . )) هممون همین طور مونده بودیم . یعنی چه اتفاقی افتاده ؟؟؟ از هواپیما پیاده شدیم و سوار اتوبوس شدیم . همه متعجب می خواستیم بدونیم چه اتفاقی افتاده . اومدیم تو سالن نشستیم . روی تابلو نوشته بود که پرواز ساعت 9:20 تأخیر داره . مثل اینکه خودمون رو چشم زده بودیم . ادامه مطلب...

نوشته شده توسط : دانشجو

نظرات ديگران [ نظر]